Erfgoed Drenthe is te zien op landelijke tv

Frederiksoord

De nieuwe commercial van Drenthe is te zien op de landelijke tv-zenders NPO 1, 2 en 3. In de commercial, die tot en met 19 juni getoond wordt, ligt de nadruk op het aanbod aan Wereld(s) Erfgoed in Drenthe.

Naast de commercial loopt er tot 30 juni een online campagne via YouTube en Facebook en door middel van bannering. Belangrijk aspect van de online campagne zijn 3 mini movies die aanvullend ingezet worden.

In de commercial zijn diverse verschillende cultuurhistorische activiteiten te zien, zoals de Koloniën van Weldadigheid, Herinneringscentrum Westerbork en het Hondsruggebied met de hunebedden. De commercial wordt afgesloten met de boodschap 'Jouw trip begint op drenthe.nl/erfgoed.'

De tv-commercial is onderdeel van de campagne van Marketing Drenthe rondom het Jaarthema Wereld(s) Erfgoed, met veel aandacht voor het erfgoed in Drenthe. In april is deze gestart met een online campagne rondom de Koloniën van Weldadigheid. In oktober wordt de campagne afgesloten met een najaarscampagne rondom de hunebedden.

Drenthe staat in Nederland wat minder bekend als het gaat om haar cultuur en erfgoed. En dat is onterecht als je kijkt naar het culturele aanbod van Drenthe. Naast de in de commercial getoonde bezienswaardigheden is er nog heel veel ander aanbod op het gebied van wereld(s) erfgoed. Het doel van de campagne is om de consument kennis te laten maken met en te interesseren voor het culturele aanbod in Drenthe, zodat deze een bezoek brengt aan de Oerprovincie van Nederland. Wereld(s) Erfgoed is het themajaar van 2018. Marketing Drenthe heeft de campagne gerealiseerd in samenwerking met diverse Drentse culturele partners.